Érdekességek

4 hét múlva esküvő – A boldogság ára

Az esküvő előtti utolsó hetekben minden időnket a lagzi szervezése köti le. A bonyolult ügyintézés egyre fárasztóbb, pedig mindenki azt szeretné, ha élete egyik legszebb napján minden tökéletes lenne. A rohanás alatt viszony egyre kevesebb idő jut magunkra. Hogyan lephetjük meg mégis megjelenésünkkel a párunkat és az egész násznépet az esküvő napján? Változzon át velünk egy hónap alatt, és nemcsak gyönyörű, de fitt és kiegyensúlyozott menyasszony lesz!

 

Mindenki arról álmodik, hogy minden adandó lehetőséget megfelelően ki fog használni. Ez értendő a megfelelő életmód kialakítására, hivatásra és a magánéletre egyaránt. Ha végre sikerül megtalálnunk azt az embert, aki ebben tökéletes társnak is bizonyul, teljesen boldogok lehetünk. Ekkor nézünk szembe valójában egy új életformával, amit a társas élet kínál számunkra a házasság formájában, vagyis velünk lesz valaki „jóban rosszban, amíg a halál el nem választ.” Az utolsó egy hónap a házassági szerződés aláírásáig sok feszültséggel jár. Előre nem is látható bonyolult szervezési, ügyintézési munkánk adódhat. Emellett a lelkünket is fel kell készíteni az új életre, és egyre kevésbé figyelünk arra, hogyan étkezünk, sportoltunk-e eleget. A várva várt alkalomra teljesen kimerülünk, és alig várjuk, hogy végre vége legyen. Szinte már csak a szeretett kedves társaságára és figyelmére várunk. Mi segítünk Önnek, hogy ez ne így alakuljon, és olyan összetett programot kínálunk, amelyet követve valóban a nagy nap hercegnője lehet, kívül-belül összhangban önmagával és a külvilággal.

 

Étrend egy hónapra

  1. hét

Méregtelenítő kúra

Az első hét célja a szervezet méregtelenítése minden káros anyagtól.

 

Minden nap

Reggeli: 1 kávé, korpás keksz, narancslé, 1 sovány joghurt

Tízórai: 1 alma

 

Hétfő:

Ebéd: gyümölcssaláta (narancs, citrom, mandarin, grapefruit), 50 g bazsalikomos, paradicsomos főtt durum tészta, 100 g fehérborban párolt tengeri hal, párolt zöldség

Vacsora: spárgaleves, száraz marhahús (40 g), almakompót, egy zsemle (40 g).

 

Kedd

Ebéd: friss ananász, 50 g durum tészta zöldséges raguval, párolt tonhal (100 g) cukkinivel és sárgarépával.

Vacsora: grillezett padlizsán paradicsomszósszal, az évszaknak megfelelő zöldségből készült leves zsemlekockával, 50 g pármai (sovány) sonka, egy zsemle (40 g).

Nem cukrozott és nem rántással készült, csak só, olívaolaj és valamilyen fűszer (oregano, rozmaring, bazsalikom) kell az elkészítéshez.

 

Szerda

Ebéd: bőséges, vegyes salátatál olívaolajjal, ecettel, fűszerekkel ízesítve, paradicsomos, rozmaringos csirkecomb főtt burgonyával (100 g).

Vacsora: kivi és narancs, gombakrém, 1 héjában főtt burgonya sajttal, 1 zsemle (40 g).

 

Csütörtök

Ebéd: vegyes zöldség köret, mozzarellás palacsinta, 1 szelet dinnye (sárga vagy görög), 1 zsemle (40 g).

Vacsora: sült csirkecomb (100 g), pácolt cukkini, sárgarépa és burgonya, almaszeletek citromlével, 1 zsemle (40 g).

 

Péntek

Ebéd: apróra vágott cukkini paradicsommal, 50 g bazsalikomos durumtészta, vegyes zöldséggel töltött cékla, körtekompót. Természetesen cukor nélkül főtt gyümölcsökről van szó!

Vacsora: friss ananász és kivi, zellerkrém két nyárson sült tintahal, vegyes saláta, 1 zsemle (40 g).

 

Szombat

Ebéd: citromos lében főtt cékla, gombás rizottó, mandulás narancs.

Vacsora: roston sült fogas párolt zöldséggel, körtekompót, 1 zsemle (40 g).

 

Vasárnap

Ebéd: vegyes zöldsaláta, 50 g paradicsomos, bazsalikomos durum tészta, 50 g pármai sonka, grillezett cukkini és padlizsán paradicsomszósszal.

Vacsora: almás, spenótos saláta, bazsalikomos sült pulykamell filé párolt sárgarépával, 1 zsemle.

 

  1. hét

Vegetáriánus diéta

Kevés kalória, zsír és fehérje: egyszerű, kellemes receptek meggyőző képlete. Hogy energiával töltődjünk fel, és a célzott kezeléseknek köszönhetően megszabadulhassunk a felesleges salakanyagtól. Tökéletes program ahhoz, hogy a stressz pillanatait felülmúljuk. A méregteleníteni vágyóknak kalóriaszegény vegetáriánus diéta javasolt, rendkívül egyszerű receptek alapján, mert például párolt sárgarépa vagy spenót currys rizs paradicsomszósszal. Hogy a diéta valóban hatékony legyen, érdemes ellátogatni a legközelebbi gyógyfürdőbe, ahol igénybe vehetik az izzasztókamrát, iszappakolást, melyeknek anti-cellulitisz és vizelethajtó hatásuk van. A gerincoszlopra felhelyezett iszappakolás méregtelenítő, és az idegrendszerre is nyugtató hatással van. A limfohidromasszázs a bőr felső rétegén felhalmozott salakanyag eltávolítására, vizelethajtásra alkalmas, ezenkívül serkenti az emésztést, hatékony az ödémára és a cellulitiszre. Végül a nyugtató és regeneráló kézi masszázs.

 

Zöld menü

Reggeli: egy csésze fél narancsból és tejből készült ital, 1 sovány joghurt, 1 pohár grapefruitlé és tisztító hatású édesköménytea.

Tízórai: 1 sovány gyümölcsjoghurt.

Ebéd: 300-400 g gyümölcssaláta (nem lehet banán, szőlő és füge), sárgarépa és alma turmix.

Uzsonna: sovány keksz vagy 3 szelet Hamlet és egy csésze zöldteából, mandarinból készült ital.

Vacsora: köményes sárgarépa szósz, párolt sárgarépa és és spenót, édeskömény tea.

 

További kiegészítő ajánlat: otthon elvégezhető tisztító kúra!

Reggel masszírozzuk végig testünket lassú, de határozott mozdulatokkal a lábunktól a fejünk tetejéig, a fejbőrt és az alsó, illetve felső végtagok ujjait sem hagyván ki. Lazító hatása segíti a testet, hogy megszabaduljon a stressz miatt felgyülemlett folyadéktól, és méregtelenít is.

Este egy szantálfa, ciprus, boróka illóolajos meleg fürdő. A nap során ajánlott 1 liter édeskömény tea elfogyasztása.

 

  1. hét

Léböjt az elszántaknak

Abszolút újdonság, hogy megfiatalodjunk: tisztító kúra friss zöldség- és gyümölcslevekkel, vízzel, meleg levessel és gyógyteákkal.

Az általában fogyasztott ételektől való tartózkodás, anélkül, hogy éhséget éreznénk. Ráadásul, úgy érezzük, hogy tele vagyunk energiával. A felesleges súlytól és nyomasztó érzésektől való meg- és felszabadulás, (7 nap alatt jó 2 kg-mal lesz könnyebb az ember), és sokkal jobb formába kerülünk. Ki kell próbálni, mert a szavak nem elegendőek, hogy a kúra pozitív hatását átadják. Csak folyadékkal lehet táplálkozni, azaz vízzel, vitaminokkal, ásványi anyagokkal, melyeknek immunrendszer erősítő hatása van: vörös-sárga karotinoidok, zöld klorofilok, lila antocioninok és flavonidok, valamint a káposztafélékben található szulfit. Ez a kúra elősegíti az emésztéstől és a feldolgozástól megkönnyebbült szervezet öngyógyító tevékenységét. Ez a diéta mentes a kalóriaszámlálás gyötrelmeitől, a test jelzésein alapul, mely így megtanulja igazi szükségleteinek kifejezését.

 

Napi étrend

Ébredés: Egy csésze tisztító teakeverék

Tízórai: 3 dl gyümölcslé (egyharmad rész vízzel hígítva).

A receptek az éghajlat, az évszak és a biotermék-piac kínálata szerint váltakoznak. Lehetőség szerint ne keverjük össze a gyümölcsöket a zöldségekkel. Bátran préseljük ki mindennek a levét, ami a piacon kapható: cékla, uborka, sárgarépa, gyökér, paradicsom. A gyümölcsök közül: alma, narancs, grapefruit, citrom, ananász, eper.

Ebéd: könnyű zöldségleves. Kedvenc zöldségeit tegye fel főni, adjon hozzá egy evőkanál olajt, ízesítse a levest Majorannával, sóval, borssal, petrezselyemzölddel.

Uzsonna: 3 dl zöldséglé (egyharmad vízzel hígítva)

Vacsora: zöldségleves, a benne főtt zöldségekkel.

 

  1. hét

1000 kalóriás étrend

Érdemes gyümölcs-, illetve zöldségnappal kezdeni ezt a hetet. Ezen a héten már vigyünk be 1000 kcal körüli értéket, felkészítve a szervezetet ezzel a nagy esküvői ebédre is.

Minden nap

Reggeli: 2 dl kefírt, 1 db kétszersült, kávé, ásványvíz

Tízórai: 1 alma, vagy 2 dl gyümölcslé (100%-os gyümölcstartalommal).

 

Hétfő

Ebéd: Sajtos brokkolifelfújt

Vacsora: 1 szelet Graham kenyér, 1 szelet paprikás pulykamell sonka, uborka, ásványvíz.

 

Kedd

Ebéd: Pórés csirkemell, 1 körte

Vacsora: 1 szelet ötmagos kenyér, light margarin, 2 szelet selyemsonka, friss zöldség

 

Szerda

Ebéd: Zöldborsós szójapörkölt, 1 alma

Vacsora: 1 szelet bajor parasztkenyér, light margarinnal vékonyan megkenve, 1 szelet szendvics csirkemell sonka, retek, ásványvíz

 

Csütörtök

Ebéd: Kefires burgonyafőzelék, túrós halas vagdalt, 1 körte

Vacsora: 1 szelet rozskenyér, 1 szelet sonkaszalámi, retek

 

Péntek

Ebéd: Kakukkfüves pulykasült, párolt vegyes zöldség, 1 nagy narancs

Vacsora: mozzarellás paradicsom (5dkg mozzarella, 10 dkg paradicsom), só, őrölt bors, bazsalikom, 1 kiskanál olívaolaj, 1 szelet pirított toast kenyér, ásványvíz.

 

Szombat

Ebéd: pulykás korhelyleves, barackos rizsfelfújt, 1 alma

Vacsora: 1 pohár sovány joghurt, 2 extrudált kenyér

 

Vasárnap

Ebéd: Káposztás csirkecsíkok, 1 alma

Vacsora: 1 szelet ötmagos kenyér, light margarin, 2 szelet selyemsonka, friss zöldség

 

Fitnesz egy hónapra

 

Abban, hogy a teste is jó kondícióba kerüljön, heti három alkalommal sportoljon rendszeresen. A mozgás segít a stressz-oldásban, bőre rugalmasságának megőrzésében, valamint a vérkeringésére is jó hatással van. Az edzés alkalmanként legyen legalább másfél óra. Az edzésprogramot változatossá teheti, hiszen most már a szabadtér is számtalan lehetőséget kínál. Ezt leginkább az utolsó héten használja ki, hiszen a természetben tett egy  órás séta alatt nemcsak a teste, de lelke is átváltozáson megy keresztül.

A gyakorlatok előtt ne felejtse el a bemelegítést, ami: helybenjárás fokozatos tempónöveléssel, belégzés karemeléssel, kilégzés karleengedéssel, 4-szer megismételve. Terpeszállásban törzshajlítás oldalra csípőre tett kézzel, jobbra-balra 8-szor. Terpeszállásban rugózással mellső rézsútos mélytartásban karkeresztezéssel 32-szer.

A hónap során a zsírégetést és az izomformálást együttesen végezze.

Amennyiben edzőterembe jár, a leghatásosabb, ha a bemelegítés után kiválaszt egy kardió gépet, amelyiken legalább húsz percet gyalogol vagy fut, fokozatosan emelve az intenzitást. A természet szerelmesei is hasonlóan 20-30 percet fussanak. Ezután kezdje el izmai formálását. Ehhez a következő gyakorlatokat ajánljuk a test legkényesebb pontjaira:

 

Comb-farizom gyakorlatok

  1. Állásban lábemelés oldalra 2 ütemben, 3-4 ütemre lábrázás, ismételve 16-szor, majd lábtartás csere. A támaszkodó láb legyen hajlított helyzetben.
  2. Kitörés térdrugózással 3-szor, majd a4. ütemre lábzárás. Lábtartás cserével ismétlés 8-szor.
  3. Hajlított térddel, döntött törzzsel jobb lábemelés hátra, majd térdhúzás, lábtartás csere, és ismétlés 16-szor.

 

Hasizom gyakorlatok

  1. Hanyattfekvésben hajlított térddel, tarkóra tett kézzel, felső testemelés jobb térdhúzással, taps jobb láb alatt, majd vissza testleengedéssel tarkóra tett kézzel. Váltott lábbal ismétlés 40-szer.
  2. Hanyattfekvésben jobb kar a tarkón, bal kar oldalt a talajon nyújtva, hajlított térdekkel. Először bal térdhúzás, testemelés törzsfordítással jobb könyökkel, bal térd érintése. 4 sorozatban 16-szor ismételjük meg kartartás cserével.

Az edzést mindig nyújtással vezesse le. Ajánlott gyakorlatok: hanyattfekvésben hajlított térddel, törzsfordítás balra, kar oldalsó középtartásban, fej elfordítva jobbra, majd kar és lábtartáscsere. Terpeszállásban kéztámasz a combon, háti szakasz domborítása kitartással. Terpeszállásban karemelés magas tartásban belégzéssel, karleengedéssel kilégzés kiinduló helyzetbe.

 

Szépségtippek tetőtől talpig

 

–         Semmilyen újfajta krémet ne próbáljon ki. Legjobb, ha váltakozó zuhanyt használ, arcát pedig minden reggel hideg vízzel tisztítja.

–         Puha fogkefével masszírozza át ajkait.

–         Egy héttel az esküvő előtt menjen el a kozmetikushoz, és próbálja ki az ünnepi sminket.

–         Tegyen a szemére esténként nyugtató kúraszerű pakolást uborkakarikákból. Ez megnyugtatja a szemeit és a karikákat is eltűnteti.

–         Kényeztesse a haját és táplálja minden hajmosás előtt ricinusolaj-kukoricamag keverékkel, majd egy órát hagyja beszívódni a törölköző alatt.

–         Érdemes festetni, vágatni a hajat, az utolsó héten pedig kipróbálni a fodrásznál az esküvői frizurát.

–         Ápolja folyamatosan kezét és körmeit, hetente egyszer mártsa meleg olívaolajba. Minden kézmosás után használjon hidratáló krémet.

–         Menjen el manikűröshöz és próbálja ki az ünnepi lakkozást. Ha körmeire ékszert tetet és eddig még nem viselt ilyet, hordja pár napig, nehogy a menyasszonyi ruhába beleakadjon.

–         Lábait polcolja fel esténként, így javul a vérkeringése. Kényeztesse lábait hetente legalább kétszer olajos, paraffinos pakolással. Egy héttel az esküvő előtt kezdje hordani az alkalmi cipőt, nehogy a nagy napon feltörje a lábát.

–         Legalább most szakítson időt arra, hogy hetente egyszer elmegy egy masszázsszalonba.

–         Az utolsó héten próbálja fel újra a menyasszonyi ruhát, lehet, hogy be kell szűkíttetni a varrónővel.

–         Mosolyogjon sokat, keresse fel barátait és beszélgessenek esténként. A lelki nyugalom a testére is kihat.

Forrás: D&F Magazin 2003. május III/5. Budai Csilla – Farkis Tímea